Desembre 14, 2020
Per Direta
350 vistes

Aquest dilluns, 14 de desembre, al voltant de les huit del matí, un fort dispositiu de la Policia Nacional espanyola, format per almenys huit furgons ha ocupat el barri de Benimaclet de València. L’objectiu: desallotjar el Centre Social Okupat i Anarquista (CSOA) l’Horta, ubicat al final del carrer Diógenes López Mecho, junt a la plaça de les Tretze Roses. Els agents han canviat els panys de les portes de l’alqueria i han col·locat almenys tres portes antiokupa. Segons ha pogut comprovar la Directa, en la zona d’horta que rodeja l’edifici, hi havia almenys una persona, que ja l’han feta fora. Per ara, es desconeix si la Policia ha actuat amb o sense ordre judicial.

Diverses persones han respost a la crida de suport i s’han concentrat davant la porta d’entrada, però han estat encapsulades pels agents. Després d’alguns moments de tensió entre les activistes i els agents i una càrrega policial, centenars de persones, membres del CSOA l’Horta i veïnes del barri, han aconseguit entrar i han tornat a alliberar l’espai. En l’actualitat, el centre social es troba immers en un procés judicial contra la Societat de Gestió d’Actius Procedents de la Reestructuració Bancària (la Sareb), qui vol fer-se amb la propietat de l’edifici, però, segons ha assegurat el col·lectiu, encara no ha acreditat correctament el seu dret de propietat sobre l’alqueria.

Els agents han accedit a l’espai i han canviat els panys de les portes de l’alqueria

El CSOA l’Horta del barri de Benimaclet de València naix en l’any 2012 de la voluntat i l’esforç d’un grup de persones que volien dotar a València d’un espai de trobada per a col·lectius, així com enriquir el teixit social de la ciutat. Des dels seus inicis, les seues membres han treballat per crear un ambient “exempt de relacions de dominació i submissió”, apostant per l’organització assembleària i horitzontal, l’autogestió, la solidaritat i la reciprocitat.

Tot comença a finals de març de 2012, quan al caliu del Moviment 15-M i seguint l’exemple del moviment llibertari de la dècada dels 90, una trentena de joves van reapropiar-se d’una alqueria abandonada. Aquesta havia sigut propietat d’una família, que l’havia utilitzada com a local de la seua floristeria. Tanmateix, els processos d’especulació urbanística a l’horta de València amenaçaren el futur del negoci i comportaren que la família es desfera d’ella en l’any 2003. Més tard, va ser ocupada per una família en situació de vulnerabilitat i també per altres joves, fins que l’assemblea del CSOA l’Horta va decidir “treure la parcel·la del gueto, portar-la a primera línia política i crear un espai d’autonomia i resistència”.




Autor font: Directa.cat