Setembre 22, 2022
Per Nord-Estl Libertari
179 vistes

Queixes i malestar el dilluns, primer dia laborable de talls a Rodalies per les obres de la Sagrera 

Fastigueig, indignació i, sobretot, altes dosis de resignació entre els usuaris gironins de Renfe que han de viatjar cada dia a la capital catalana per estudiar o treballar 

Més de tres hores per anar de Girona a Barcelona 

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL Girona (Gironès, comtat de Girona) 22/09/2022.- Segons l’Agència Catalana de Notícies, les queixes, el malestar i el desconcert entre els usuaris de les línies de Rodalies R1, R2 Nord i R11 han estat la tònica general durant matí en el primer dia laborable amb alteracions del servei per les obres de la nova estació de Renfe a la Sagrera, que es prolongaran durant dotze setmanes. 

Moltes de les`persones usuàries es van queixar dels canvis que han de fer durant el trajecte per arribar al seu lloc de treball, utilitzant el metro o autobusos llançadora, la qual cosa els suposava més temps de desplaçament. També hi havia molts dubtes sobre la validesa dels títols de transport. 

Fastigueig, indignació i, sobretot, altes dosis de resignació entre els usuaris gironins de Renfe que han de viatjar cada dia a la capital catalana per estudiar o treballar 

Llegim al Diari de Girona que hi ha fastigueig, indignació i, sobretot, altes dosis de resignació entre les persones usuàries des de l’estació  de Renfe a Girona que han de viatjar cada dia a Barcelona per estudiar o treballar. Alguns han optat per agafar l’AVE per assegurar-se d’arribar puntuals a la feina, mentre que d’altres han arribat tard i s’han queixat de manca d’informació per part de la companyia. A més, hi ha un sentiment generalitzat de malestar perquè els gairebé tres mesos d’obres a la Sagrera de Barcelona coincidiran amb el període d’abonaments gratuïts. «Sembla que estigui fet a posta», ironitza un usuari. 

En Marc Garreta, de Sant Feliu de Guíxols, ha d’anar cada dia a Barcelona per estudiar. Entre autobús i tren triga gairebé tres hores, que ara s’allargaran encara més a causa de les obres. «La veritat és que em molesta una mica, perquè haurem de fer transbords a Barcelona, que precisament no és una zona gaire fluida… però paciència, perquè tampoc podem fer-hi altra cosa, ja que no tenim masses alternatives», indica, resignat. 

Una altra estudiant, Carla Solé, també admet que les obres a la Sagrera seran «una mica rotllo», ja que li allargaran considerablement el temps de viatge, «especialment als matins, que és quan vaig més justa de temps». A més, es queixa que va tenir alguns problemes per canviar l’abonament gratuït, tot i que finalment ho va aconseguir: «Vaig haver de canviar de la parada de Sants a Sant Andreu i això em va suposar una mica de moguda amb Renfe. Vam tenir una mica de baralla, però al final ho vaig poder canviar sense problemes», assenyala. 

Maria Garriga també ha d’agafar cada dia el tren a Barcelona per feina, i es queixa de la falta de previsió de Renfe. «Ja veies que hi havia intents, però hi havia molt pocs trens per la quantitat de gent que érem. I a més, ens van donar molt poca informació», lamenta. Ella va ser una de les que dilluns va arribar tard a la feina, ja que els trens fan ara les parades dels Regionals en lloc de les de Mitja Distància, i ningú els ho havia dit. «Pots entendre que hi hagi obres i que això provoqui un trasbals, però caldria tenir-ho tot més adequat per als que tenim necessitat de moure’ns per feina», demana. 

El fotògraf gironí Oriol Roura, que recentment s’ha instal·lat a Barcelona, també es mostra molest amb tota la situació: «No sé per què van posar els abonaments gratuïts i just al cap d’una setmana han començat a fer aquestes obres que ningú sabia», critica. En el seu cas, sol parar a passeig de Gràcia per fer tres parades de metro fins a casa, i en canvi ara trigarà 35 minuts des de Sant Andreu Comtal. «És el que toca, amb Renfe sempre ha estat així. Si vols anar a l’hora has d’agafar l’AVE, perquè si no, és impossible», adverteix. 

Més de tres hores per anar de Girona a Barcelona 

Tot i que dilluns era el primer dia laborable afectat per les obres, els problemes per als viatgers des de l’estació de Gironina ja havien començat durant el cap de setmana, ja que dissabte i diumenge els combois procedents de Girona van acabar el seu recorregut a Montcada i Reixac.  

Una de les afectades va ser la Joana, una estudiant d’Infermeria gironina que viu a Barcelona. Diumenge a la tarda va agafar, com sempre, el tren de les 19:17h, però es però es va trobar que ja anava ple. «No hi havia lloc per asseure’ns, de manera que tots els de Girona ens vam quedar drets ocupant el mig del vagó», explica. En el seu cas, com que portava maleta s’hi va poder asseure a sobre, però molta gent va fer el viatge sencer dempeus. «A Caldes hi havia molta gent que es va quedar a l’andana perquè no hi havia espai físic per entrar al tren, les entrades estaven col·lapsades i els trens anaven plens fins a dalt de tot», recorda. A Sant Celoni el tren va parar una estona i Renfe va oferir als viatgers canviar de comboi per agafar-ne un altre que sortia un quart d’hora més tard, però la Joana explica que no va veure ningú fer-ho: «És que no hi havia espai físic per sortir del tren. Hauríem d’haver baixat tots per buidar-lo, però la gent ja estava cansada i ja arribàvem a finals de trajecte, de manera que gairebé tothom es va quedar on era», indica. A partir de Sant Celoni, el tren va fer totes les parades d’un Regional fins a Montcada i Reixac. Des d’allà, els viatgers es van haver de desplaçar caminant per anar a l’altra estació i agafar un Rodalies cap a Barcelona. La Joana explica que va trobar el camí perquè va poder seguir la gentada, ja que les indicacions del personal de Renfe no eren del tot exactes. Ella volia agafar un autobús llançadora, però eren gairebé les nou de la nit i només n’hi ha en hores punta. Per això, després d’esperar uns 20 minuts a què passés un Rodalies -que tornava a anar ple fins a dalt-, va poder anar fins a Sants, d’allà el metro i cap a casa. En total, gairebé tres hores per fer un trajecte d’una hora i quart. 




Autor font: Nordestllibertari.blogspot.com