Desembre 2, 2021
Per Nord-Estl Libertari
266 vistes


La CUP Figueres vol el soterrament de les vies del tren convencional i que es mantingui l’estació al centre 

Consideren que el trasllat de l’estació “no té cap sentit pel cost, per la mobilitat i per l’impacte social i ambiental” 

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL Figueres (la Garriga, Alt Empordà, comtat de Besalú) 02/12/2021.- Segons Emporda.info, la CUP Figueres lamenta l’acord de les delegacions locals d’ERC i PSC per fer un estudi informatiu i el projecte d’impacte ambiental sobre com portar les línies de mitja distància de Figueres (la Garriga, Alt Empordà, comtat de Besalú) a l’estació d’alta velocitat. La formació troba “inacceptable que Figueres renunciï a tenir estació de tren i aposti per traslladar-la a Vilafant“. 

La CUP Figueres vol que se soterrin les vies actuals per tal de mantenir l’estació al centre de Figueres. Afegeix que el cost que suposaria la variant nord és més elevat que el soterrament i això pot provocar la desaparició de la línia fins a Portbou. Alhora, el mateix estudi de Foment recull que no hi podrien passar trens de mercaderies per un excés de pendent, fet que requeriria la construcció d’una segona variant per l’est. 

La variant nord preveu un túnel de més d’un quilòmetre que travessi el Castell de Sant Ferran, així com un viaducte que passi per sobre de les infraestructures viàries i la construcció d’una nova via que uneixi de nou les vies amb l’actual recorregut. L’estimació pressupostària d’aquesta obra, que ja es va fer l’any 2007, és de 100 milions d’euros. A part del cost i l’impacte ambiental, aquesta situació, segons la CUP Figueres, representarà una major mobilitat del vehicle privat pels usuaris de les estacions de la línia de Portbou, així com pels figuerencs que actualment accedeixen a l’estació a peu. 

Per aquests motius, apunten al fet que és una decisió contrària a les polítiques necessàries per pal·liar la situació d’emergència climàtica i per una mobilitat més sostenible. Així doncs, entenen que “l’objectiu de l’Estat espanyol està més dirigit a millorar la connectivitat amb Vilamalla i Logis Empordà que pels usuaris del transport públic i la ciutadania empordanesa“. Afegeixen que el trasllat de l’estació de tren a Vilafant (la Garriga, Alt Empordà, comtat de Besalú) fa perdre capitalitat a Figueres i va en detriment de l’interès general, tal com es recollia a les al·legacions que l’Associacióper a la Promoció del Transport Públic va presentar en el seu moment. 

Finalment, la CUP Figueres afirma que el manteniment de l’estació al centre és el posicionament majoritari de la ciutat, i consideren inaudit que els mateixos representants públics de l’Ajuntament celebrin que es faci un estudi “que va en contra de la voluntat majoritària dels figuerencs i figuerenques, i suposi que la capital de comarca perdi l’estació de tren“. 




Autor font: Nordestllibertari.blogspot.com