Setembre 15, 2021
Per B Llibertari
182 vistes


Les T猫cniques Especialistes en Educaci贸 Infantil (TEEI) seguim tenint molt a dir. Volem ser escoltades i fer visible la situaci贸 que hem viscut, el tracte que hem rebut i la manca de reconeixement per part de l鈥檃dministraci贸 p煤blica a la qual portem servint des del curs 2004-2005.

Moltes escoles p煤bliques de Catalunya perdran la TEEI que fa tants anys forma part d鈥檜n equip, d鈥檜n projecte educatiu i d贸na for莽a a una l铆nia d鈥檈scola que entre tots fem possible.

La figura TEEI, de suport per a les aules de P3 es va crear el curs 2004-2005 i fins ara el Departament d鈥橢ducaci贸 no havia ofert unes oposicions per a aquesta categoria.

Les TEEI hem estat amb contractes laborals temporals fixes continuats des del moment en qu猫 vam ocupar les places vacants.

Si actualment som 904 TEEI a Catalunya, per qu猫 el Departament d鈥橢ducaci贸 nom茅s ha convocat 376 places PESCO amb voluntat d鈥檜na suposada estabilitzaci贸? El sistema educatiu actual necessita arribar a les 1.250 places per cobrir una TEEI a cada aula de P3. Aix铆 que, hi havia capacitat per estabilitzar a les que actualment estem en frau de llei i convocar oposicions per a cobrir els llocs de treball restants. Cal estabilitzar les persones i no pas els llocs de treball!

Aquestes oposicions, que no valoren els m茅s de 15 anys que aquestes professionals portem mostrant la nostra v脿lua, i que no tenen una voluntat d鈥檈stabilitzaci贸 real, faran que les poques TEEI que accedeixin a una pla莽a, saltin a d鈥檃ltres escoles.

Sabem que moltes Direccions i AFA (FAPAC) estan del nostre costat, i no veuen amb bons ulls perdre aquestes professionals, que per als centres, a difer猫ncia que per al Departament, no som un n煤mero, sin贸 que som persones, companyes i una pe莽a clau per al funcionament de l鈥檈scola.

Les TEEI coneixem de primera m脿 el funcionament del centre en el qual treballem i en concret som un pilar a P3 (tant pels anys que fa que hi som, com perqu猫 som de confian莽a per a mestres i fam铆lies havent mostrat any rere any la nostra implicaci贸 i experi猫ncia).

A les fam铆lies que han tingut els seus fills/es a P3, els d贸na tranquil路litat saber que els germans petits seguiran sent atesos per la TEEI que ja va acompanyar al seu fill/a gran鈥

El passat 18 de setembre de 2021, es va dur a terme per primer cop, la convocat貌ria de concurs-oposici贸 per a la nostra categories, a la qual hi havia inscrites unes 5.000 aspirants.

Aquestes oposicions faran que la majoria de TEEI, amb sort, siguem despla莽ades a altres centres, o que la resta de TEEI que no superi el proc茅s (ja sigui per no superar les dues fases o per no obtenir pla莽a ja que les places convocades s贸n insuficients) quedarem en una borsa de substitucions amb poques opcions de treballar i amb una inestabilitat laboral que no ens mereixem despr茅s de tants anys al servei de l鈥檃dministraci贸.

Aquesta OPOSICI脫 no demostra la nostra experi猫ncia, no demostra la nostra implicaci贸 ni dedicaci贸 amb l鈥檃lumnat, les fam铆lies i l鈥檈scola.

Aquesta OPOSICI脫 茅s injusta!

Des del primer moment en qu猫 el Departament es va posar 鈥渕ans a l鈥檕bra鈥 per engegar aquest proc茅s injust, acompanyat de la pressi贸 i insist猫ncia dels sindicats majoritaris per a precipitar i tirar endavant una convocat貌ria que deixar脿 a la majoria de TEEI fora de l鈥檈scola on ens hem implicat durant tants anys, un proc茅s que ens portar脿 a moltes a tornar, despr茅s de m茅s de 5, 10, 15 anys a una borsa de substitucions que amb prou feines es mou, perqu猫 poc ens substitueixen, les TEEI ens vam unir per intentar trobar una soluci贸 m茅s justa per consolidar a les TEEI en frau de llei, una opci贸 que a m茅s, don茅s oportunitat d鈥檈ntrada a totes aquelles que fa tants anys formen part d鈥檜na borsa que amb prou feines dona opci贸 a treballar.

El col路lectiu TEEI ja hem fet tots els passos que hem cregut oportuns (des de reunions amb partits pol铆tics, sindicats i amb educaci贸 exposant la situaci贸 i aportant propostes, recollida de signatures, escrits, articles, entrevistes, passant per la via judicial, concentracions i vaga, demanant que una altra via 茅s possible).

Tot va ser en va.

Tot i trobar-nos en un moment de possibles canvis legislatius, on la normativa actual introdueix noves mesures, nous terminis i la possibilitat de poder ampliar l鈥檕ferta p煤blica, el nostre proc茅s no es va aturar i ens va abocar a tot un seguit de desprop貌sits.

Des del moment d鈥檌nscripci贸 a la convocat貌ria obligant-nos a ordenar un llistat d鈥檈scoles de tot Catalunya (que a hores d鈥檃ra potser ja no tenen la prioritat que li vam atorgar l鈥檈stiu de l鈥檃ny 2020), amb un aplicatiu que no funcionava b茅 i que despr茅s de m茅s d鈥檜na hora ordenant les places convocades, caducava la sessi贸 i es perdia tot. Hores invertides, repetint i repetint l鈥檕rdenaci贸 tot abans de saber si aconseguir铆em accedir a cap d鈥檈lles.

Continuant per una manca d鈥檌nformaci贸 de com podia ser l鈥檈xamen (ja que no hi havia antecedents que ens orientessin quant a com serien les proves), i cada sindicat que oferia cursos de formaci贸, cada editorial o acad猫mia desenvolupava el temari segons el seu criteri subjectiu del qual considerava el m茅s important, o desenvolupant els possibles sup貌sits pr脿ctics m茅s enfocats a mestra que a TEEI.

I finalment, el dia de l鈥檈xamen鈥

En plena pand猫mia, ens vam afrontar a una convocat貌ria amb un volum d鈥檃spirants aclaparador, i amb unes condicions de seguretat suposadament per tema COVID (quan els docents s鈥檋avien examinat dos mesos abans que nosaltres, tamb茅 en plena pand猫mia, i les seves condicions no van ser ni molt menys equiparables a les nostres)鈥

Unes mesures que ens van posar davant de dues proves seguides, sense pausa entre una i l鈥檃ltra, m茅s de 5 hores assegudes en una cadira, dins una aula sense poder treure鈥檔s ni deu segons la m脿scara, sense poder esmorzar, estirar les cames o agafar aire a l鈥檈xterior, per a continuar amb la segona prova.

Tot aix貌, sumat a l鈥檃ngoixa de jugar-nos la nostra feina.

Amb tot, les TEEI hem iniciat un nou curs. I ho fem amb la mateixa professionalitat i implicaci贸 de cada any, amb la tristor afegida de saber que ser脿 l鈥櫭簂tim any a la nostra escola. Arribem cada d铆a a l鈥檈scola acollint als infants, amb estima, respecte, oferint-los el que necessiten i acompanyant-los en el seu creixement. Coordinant-nos amb les mestres tutores de P3, amb el cicle d鈥檌nfantil i amb el claustre per a tirar endavant un projecte d鈥檈scola del qual formem part.

Tot i haver-nos sentit maltractades, poc reconegudes i gens valorades per l鈥檃dministraci贸, les TEEI seguim al peu del can贸, perqu猫 som treballadores amb una gran experi猫ncia i la nostra professionalitat est脿 per sobre de tot el que hem hagut de suportar.

Aquestes oposicions han tingut conseq眉猫ncies molt negatives per a les TEEI que ens hem hagut d鈥檈nfrontar a la incertesa de perdre la nostra feina i jugar-nos-ho tot: l鈥檈conomia familiar, la nostra salut mental, l鈥檃ngoixa, el patiment, els nervis鈥 deixar d鈥檃tendre als nostres familiars per estudiar, estudiar i estudiar, tot combinant-ho amb la professionalitat i responsabilitat de seguir treballant a l鈥檈scola i afrontar un proc茅s d鈥檃daptaci贸, acollida i familiaritzaci贸 respectu贸s amb els infants, tenint en compte i sent conscients que el dia 18 de setembre ens jug脿vem TOTA la nostra carrera professional a un 煤nic examen ELIMINATORI.

脡s per aix貌 que les TEEI demanem, clamem, exigim que els pol铆tics i els grans sindicats posin seny i busquin l鈥櫭簄ica soluci贸 justa: ESTABILITZACI脫 real per totes les TEEI que estem en FRAU DE LLEI amb FIXESA, ja que aquesta 茅s l鈥櫭簄ica soluci贸.

                                                                                                  PITEEI  (Plataforma d鈥橧nterines TEEI de Catalunya)




Autor font: Bllibertari.org