Juny 16, 2022
Per Nord-Estl Libertari
178 vistes

IAEDEN i la PTP proposen la creació d’una línia ferroviària entre Girona i Narbona 

Ambdues entitats exigeixen que es mantingui l’estació de trens de Figueres al centre de la ciutat 

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL Figueres (la Garriga, Alt Empordà, comtat de Besalú) 16/06/2022.- Segons un despatx de l’Agència Catalana de Notícies, amb l’objectiu de fomentar una mobilitat més sostenible IAEDEN Salvem l’Empordà i la plataforma de Promoció del Transport Públic volen fomentar la línia de trens que passa per Portbou (Mar d’Amunt, Albera marítima, Alt Empordà, comtat de Peralada). Consideren que cal millorar els trens, les estacions, les vies i les andanes i garantir la qualitat i regularitat dels serveis que ja hi ha. Aquesta millora ha d’anar acompanyada d’una implantació progressiva dels horaris cadenciats que facilitin la intermodalita. 

De fet, les dues entitats consideren que cal apostar per mitjans de transport alternatius que retroalimentin la circulació de trens i garanteixin la intermodalitat. En aquest sentit, consideren que si l’estació de Vilajuïga (Serra de Rodes, Alt Empordà, comtat de Peralada) es transforma en una porta d’entrada a la serra de Rodes, es poden posar autobusos que surtin d’aquesta estació per anar a diferents punts dels espais naturals que hi ha al costat. 

Aquest exemple es pot exportar a Camallera o Sant Miquel de Fluvià (Baix Fluvià, Alt Empordà, comtat d’Empúries) per aconseguir que els visitants vagin en tren fins a aquest punt i després agafin un autobús per arribar a l’Escala (Baix Ter, Alt Empordà, comtat d’Empúries) i en molts altres punts que es podria replicar al llarg de l’Empordà i també a l’altra banda del Pirineu Oriental. 

Un tren transfronterer 

En el manifest que han presentat les dues entitats aquest dijous també incorporen la proposta per crear una línia transfronterera que vagi de Girona a Narbona que connectaria 25 poblacions del Gironès, l’Alt Empordà, el Rosselló i el Llenguadoc. Aquest tren transfronterer Catalunya-Occitània, tal com l’han batejat des d’IAEDEN i la PTP, es podria fer amb ajudes europees. De fet, les dues entitats recorden que la Unió Europea té un programa per fomentar els serveis de tren transfronteres. 

Amb aquest projecte es vol fomentar un turisme menys estacionalitzat i que aposta per la mobilitat sostenible. El projecte s’ha aplicat en d’altres punts d’Europa i ha permès reactivar línies de tren que estaven desaprofitades, com ara la Selva Negra alemanya o les Cinque Terre de la Liguria. 




Autor font: Nordestllibertari.blogspot.com