Contra l鈥檃b煤s de temporalitat, vaga el 28 oct.

Comunicat IAC

Volem l鈥檈stabilitzaci贸 de la persona, no de la pla莽a.

No m茅s ERTOs encoberts que l鈥櫭簄ic que aportaran 茅s despesa p煤blica en atur i indemnitzacions per acomiadament.

Donem veu a les 90.000 treballadores temporals de les administracions p煤bliques i pel compliment de la normativa europea.

La IAC convoquem vaga a la funci贸 p煤blica en tots els seus sectors: educaci贸, universitats, sanitat i administraci贸. Convoquem la vaga perqu猫 creiem que per garantir uns serveis p煤blics de qualitat cal l鈥檈stabilitzaci贸 de la plantilla professional que ja existeix. M茅s de 90.000 treballadores estan en situaci贸 prec脿ria i en ab煤s de temporalitat per culpa de la des铆dia de les diferents administracions del territori. Administracions que durant aquests anys han mantingut una plantilla prec脿ria de personal funcionari inter铆 i de laboral temporal. La majoria d鈥檃quest personal s贸n dones amb c脿rregues familiars.

Durant aquests anys ens hem reunit amb els representants al Congr茅s dels diputats i del Parlament de Catalunya per donar-los a con猫ixer aquesta situaci贸. Com a sindicat majoritari de la Generalitat de Catalunya i destacat de la funci贸 p煤blica catalana no podem tolerar que prop del 30% de la plantilla a la Generalitat estigui en situaci贸 temporal, i que en molts ajuntaments aquesta xifra superi el 60%. Comunicat IAC vaga 28oct

Des de la IAC considerem que en aquests moments es produeix una situaci贸 d鈥檈xcepcionalitat que imposa una soluci贸, excepcional i extraordin脿ria, que doni estabilitat a tot aquest personal. Per aix貌, IAC hem presentat als diferents partits  pol铆tics amb representaci贸 al Congr茅s, on en aquests moments est脿 en fase de tramitaci贸 del Proyecto de Ley de medidas urgentes para la reducci贸n de la temporalidad en el empleo p煤blico esmenes al seu articulat per fer possible aquesta estabilitzaci贸 de tot el personal en situaci贸 de frau de llei i tamb茅 est脿 reunint-se amb els grups del Parlament de Catalunya per a donar suport a la Proposici贸 de llei d鈥檈stabilitzaci贸 de les treballadores i els treballadors del sector p煤blic.

La Directiva 1999/70/CE, d鈥檕bligat compliment als estats membres de la UE, indica que el personal que estigui contractat m茅s de tres anys a una empresa adquirir脿 la condici贸 de fixe. Durant anys la IAC, i els sindicats que la conformen, hem anat lluitant per una consolidaci贸 i estabilitzaci贸 real del personal inter铆 i laboral temporal que conformen les administracions p煤bliques a Catalunya. La lluita als carrers i a les meses de negociaci贸 agafa for莽a amb la sent猫ncia del TJUE del 19 de mar莽 del 2020 i amb l鈥檃uto del TJUE de 30 de setembre de 2020 (C-135/20), conegut com a auto de Gondomar, que obliga a les administracions espanyoles i catalanes a complir la directiva i proposa sancions: o b茅 la regularitzaci贸 a fixe del personal que ocupi places estructurals durant m茅s de 3 anys, o b茅 el dret a percebre indemnitzaci贸 en cas que finalitzi la seva relaci贸 laboral. Tamb茅 茅s important destacar que la sent猫ncia esmenta que en cap cas les oposicions (OPES) s贸n els mecanismes d鈥檈stabilitzaci贸 adequats, ja que no sancionen l鈥檃dministraci贸.

Convoquem aquesta vaga per reclamar una soluci贸 justa per a tot el personal afectat per l鈥檃b煤s de temporalitat dut a terme per les administracions. Nom茅s des de la mobilitzaci贸 al carrer i la den煤ncia de l鈥檃b煤s de la temporalitat en frau de llei podrem aconseguir l鈥檈stabilitzaci贸 efectiva mitjan莽ant regularitzaci贸 administrativa conforme a dret estatals i comunitari de tot el personal p煤blic en ab煤s de la temporalitat, ja sigui funcionari, laboral, estatutari o indefinit no fix per sent猫ncia. Ja sigui via concurs de m猫rits o la fixesa del col路lectiu amb totes les garanties de continu茂tat sense cap risc perdre el nostre lloc de treball. No volem un altre Pla d鈥檈stabilitzaci贸 i consolidaci贸 de plantilles (PESCO) que serveixi per enganyar i fer diners als de sempre. Volem una estabilitzaci贸 efectiva i real. Moltes de les treballadores en situaci贸 de temporalitat ja han passat ex脿mens i oposicions on s鈥檋an aplicat els criteris de igualdad, m茅rito y capacidad en el acceso aix铆 com els de publicitat i lliure concurr猫ncia.

La IAC som un sindicat combatiu que lluita pel benestar de les persones treballadores, unides podrem m茅s.

Les que hi som, ens hi quedem.

Fixesa Ja.

Autor font: Iac.cat