Abril 8, 2022
Per Direta
187 vistes

“Una contradicció sense precedents pel fet que dos departaments del Govern hagin arribat a un acord incompatible en la seva essència”, asseveren en un comunicat emès aquest divendres des del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC). És la reacció a l’anunci fet per la Generalitat el passat dimecres, quan el conseller d’Interior Joan Ignasi Elena i la consellera de Drets Socials Violant Cervera van signar un conveni “per fomentar les pràctiques en entitats socials dels alumnes del Curs de formació bàsica de policies de l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya”.

Des de la Generalitat van detallar que l’objectiu de l’acord interdepartamental és que els aspirants a policia “puguin millorar el coneixement de la diversitat social i l’atenció de les persones que formen part dels col·lectius més vulnerables, en concret, els menors d’edat sota la guarda i/o tutela de la Generalitat”. Des del CEESC veuen amb preocupació “aquesta possible lesió dels drets dels infants i joves que es troben en règim d’acollida tutelar” i recorden que “els centres del sistema de protecció són la seva llar”.

Tant la consellera Cervera com el conseller Elena s’han referit al suposat impacte de “millora” del vessant “més social del cos de policia catalana”, però sense entrar a considerar els efectes de la presència dels policies en pràctiques en la realitat dels menors

Tant la consellera Cervera com el conseller Elena, en la nota de premsa de valoració del conveni, només van fer referència a l’impacte de “millora” del vessant “més social del cos de policia catalana”, però sense fer cap consideració sobre com impactarà la presència dels policies en pràctiques en la realitat dels menors. En relació a això, des del CEESC asseveren que “la decisió no ha estat prèviament consultada amb el sector professional”.

El conveni signat detalla que les pràctiques tindrien una durada de 40 hores fora de l’horari lectiu del curs i es farien en centres de menors de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA). A més, es puntualitza que els aspirants a policia acompanyarien els educadors assignats en les tasques de la vida diària del centre, amb l’excepció “de les que afectin a la intimitat del menor d’edat i les supervisions de les relacions familiars”. Des del CEESC reclamaran al departament de Drets Socials els aclariments necessaris a l’entorn dels beneficis que pot aportar aquesta iniciativa tenint una perspectiva centrada en els interessos i els drets dels infants i les seves famílies i la possible vulneració dels principis d’actuació dels professionals”.




Autor font: Directa.cat