Desembre 17, 2020
Per El Pratl Libertari
449 vistes


«El comitè d’empresa de les plantes de Barcelona rebutja el treball addicional en dissabtes i demana a la plantilla el boicot a les hores extraordinàries».

x Coche Global

El compte enrere per al tancament de les tres fàbriques que Nissan te Principat està a punt d’entrar en els darrers 12 mesos, i ho farà amb l’amenaça d’obertura d’un nou conflicte laboral. La tensió entre la direcció de la companyia i els sindicats, que ja va estar roent durant la negociació del ERO que va acabar amb un acord a l’agost, ha tornat de nou davant a intenció de l’empresa d’accelerar la producció.

L’acord signat entre el comitè d’empresa i la direcció de Nissan Motor Ibèrica encapçalada per Frank Torres establia l’ajornament del tancament de les fàbriques fins a final de 2021, encara que també preveia sortides de treballadors de la companyia en els mesos previs davant el previsible excedent de plantilla. Però la situació, de moment, ha canviat després de diversos mesos en què la producció no aconseguia enlairar-se per l’absència dels 500 empleats que van ser acomiadats del proveïdor logístic Acciona Facility Services.

Rebuig al treball en dissabte

Finalment, la producció de la fàbrica de Nissan de Zona Franca s’ha anat incrementant gràcies a l’entrada d’uns 120 empleats externs i a la recol·locació de personal de la pròpia empresa per a assumir les tasques logístiques de preparació dels components per a la línia de muntatge. Al novembre, la planta de Nissan va fabricar 1.124 unitats de la ‘pick up’ Navara, a les quals se suma la producció de la furgoneta elèctrica e-NV200.

La direcció de Nissan ha plantejat al comitè la necessitat d’activar el mecanisme intern de flexibilitat per a convocar torns de treball addicionals en dissabtes per a donar sortida a algunes comandes que corren pressa, segons expliquen fonts sindicals. “Des del Comitè d’Empresa no podem permetre la realització de dissabtes productius en una empresa que ens deixarà al carrer en tot just un any, amb l’amenaça d’un possible descens en produccions que pugui deixar precipitadament sense treball a companys abans de finalitzar aquest any previst i davant un futur incert sense una reindustrialització concreta“, indiquen els sindicats en una nota enviada als 3.000 empleats de la signatura.

Protesta dels treballadors de Nissan subcontractats a Acciona durant el passat mes d’agost

Davant la negativa del comitè a l’activació del treball en dissabtes, l’empresa ha decidit temptar als treballadors oferint-los la realització d’hores extres de manera voluntària per a cobrir aquests torns urgents. Aquest intent de l’empresa de saltar-se el comitè ha reactivat el conflicte laboral en demanar els sindicats a la plantilla el boicot a les hores extres.

Desconfiança del pla de producció

“Els treballadors de Nissan no tenim un futur assegurat, no tenim la concreció que ens mantindran en el nostre lloc de treball fins a l’últim dia, no tenim definida una reindustrialització per a quan Nissan deixi de produir a les nostres fàbriques”, adverteix el comitè.

La multinacional ha presentat al comitè un pla de producció que cobreix tot l’any 2021, tal com estableix l’acord de tancament i del ERE per a acomiadar a 2.525 empleats. No obstant això, els sindicats desconfien a causa dels incompliments i al context de replegament industrial. “La història de Nissan ens diu que no podem confiar en una direcció que sempre s’ha ‘equivocat’ en les seves previsions”, lamenta el comitè.

Per saber-ne més:

CCOO, UGT i CGT demanen la nul·litat de l’ERO d’Acciona al TSJC

El Col·lectiu Ronda presentarà una demanda si Nissan assumeix internament la logística sense els treballadors d’Acciona

La lluita de Nissan en l’horitzó col·lectiu

Article publicat originalment al digital Coche Global




Autor font: Elpratllibertari.cat