Desembre 8, 2021
Per Nord-Estl Libertari
204 vistes


El canvi d’estaci贸 de Figueres genera oposici贸  

La Iaeden, la Plataforma pel Transport P煤blic, la CUP (al govern municipal) i el Col路legi d’Arquitectes volen fer-la subterr脿nia 

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL Figueres (la Garriga, Alt Empord脿, comtat de Besal煤) 08/12/2021.- Llegim al diari El Punt Avui que diverses entitats han expressat el seu desacord amb la tria de la part majorit脿ria del govern de l’Ajuntament de Figueres (la Garriga, Alt Empord脿, comtat de Besal煤). De totes les opinions expressades, la m茅s destacada 茅s la de la CUP Figueres, una formaci贸 amb un regidor al govern de la ciutat. Aquest grup aposta per fer subterr脿nies de les vies del tren convencional i troba “inacceptable” que Figueres renunci茂 a tenir estaci贸 de tren i aposti per traslladar-la a Vilafant. “El trasllat de l’estaci贸 de tren a Vilafant fa perdre capitalitat a Figueres“, diuen. Afirmen tamb茅 que el cost de la variant nord 茅s superior al de fer-la subterr脿nia i diuen que l’exc茅s de pendent fa que no hi puguin passar trens de mercaderies. Consideren que el cost de l’opci贸 nord seria d’uns 100 milions d’euros. Retreuen als “representants p煤blics de l’Ajuntament” que facin un estudi en contra de la voluntat “majorit脿ria” de la gent de Figueres. Asseguren que 茅s “inaudit“. 

Vital la conservaci贸 

La Delegaci贸 de l’Alt Empord脿 del Col路legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) considera “vital” la conservaci贸 de les dues estacions de tren (Figueres i Vilafant) perqu猫 reduiria l’impacte ambiental i ajudaria a no perdre la capitalitat de comarca i proposa fer-la subterr脿nia o el sistema de trinxera per cosir els dos costats de la ciutat. 

L’opci贸 de trinxera  

La Iaeden-Salvem l’Empord脿 parla tamb茅 que la del nord 茅s una opci贸 m茅s cara que la de fer subterr脿nies les vies pel centre de Figueres. Indiquen que “per enlla莽ar amb la l铆nia de Portbou al terme de Vilabertran cal superar diverses carreteres i travessar zones inundables” i afirmen que “ni l’estaci贸 de Vilafant ni la platja de vies amb les andanes tenen la capacitat necess脿ria per operar 60 trens de la l铆nia de Portbou i els seus viatgers“. Parlen que l’opci贸 de “trinxera” elimina passos a nivell i diuen que la del nord t茅 unn impacte mediambiental i paisatg铆stic “molt gran“. 

Inadmissible 

La Plataforma Promoci贸 Transport P煤blic (PTP), per la seva banda, considera “inadmissible” la previsi贸 de trasllat de l’estaci贸 urbana de Figueres a Vilafant, que preveu el POUM de Figueres que ara est脿 en tr脿mit. Es tracta, a parer seu, d’una “agressi贸” contra el model de transport que m茅s aporta a la mobilitat sostenible i que t茅 un menor impacte ambiental. A m茅s, reivindica el “manteniment de l’estaci贸 urbana de Figueres i la permeabilitzaci贸 de l’actual via convencional“.   




Autor font: Nordestllibertari.blogspot.com