Juliol 10, 2021
Per Nord-Estl Libertari
232 vistes


Des de l’Associaci贸 Defensem el Tren de l’Empord脿 considerem que l’aplicaci贸 del nou POUM de Figueres podria significar, a mig termini, una gran desgr脿cia social: la supressi贸 de l’estaci贸 del ferrocarril del centre de Figueres, la qual cosa representaria el su茂cidi de l’Alt Empord脿 a causa del trencament de la cohesi贸 comarcal 

Des de Defensem el Tren de l’Empord脿 considerem que Figueres el que hauria de fer immediatament 茅s soterrar les vies, del tren, o l’Avinguda Vilallonga i mantenir les dues estacions 

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL Portbou (Mar d’Amunt, Albera mar铆tima, Alt Empord脿, comtat de Peralada) 10/07/2021.- Amb el t铆tol ‘El su茂cidi de l’Alt Empord脿’ ens arriba aquest comunicat de premsa: “Des de l’Associaci贸 Defensem el Tren de l’Empord脿 considerem que l’aplicaci贸 del nou POUM de Figueres podria significar, a mig termini, una gran desgr脿cia social: la supressi贸 de l’estaci贸 del ferrocarril del centre de Figueres, la qual cosa representaria el su茂cidi de l’Alt Empord脿 a causa  del trencament de la cohesi贸 comarcal

Des de Defensem el Tren de l’Empord脿 considerem que Figueres el que hauria de fer immediatament 茅s soterrar les vies, del tren, o l’Avinguda Vilallonga i mantenir les dues estacions (cal recordar la consulta que es va fer sobre el tema a l’any 2008). Als  llocs –tant a Catalunya, l’Estat espanyol o l’Estat franc猫s– on s’ha suprimit l’estaci贸 del centre i s’ha concentrat tot –AVE, convencional i busos– a la perif猫ria ha significat una punyalada a la just铆cia i cohesi贸 social i un retroc茅s brutal de la mobilitat  sostenible. 

Per貌 茅s que, des de Defensem el Tren de l’Empord脿 pensem que en el  cas  de  Figueres, encara seria molt m茅s greu, ja que es posaran en perill de mort, directament i indirectament, gran part de  Figueres i molts municipis de Girona a Portbou. Fins i to(t podria  passar que no es fes la, cara i dif铆cil- variant ferrovi脿ria de Vilafant a Perelada i el tram de Figueres-Portbou-Cervera desaparegu茅s ( tamb茅 , en la part Sud  hi haurien greus problemes per enlla莽ar el tren convencional provinent de Girona  amb l’estaci贸 de  Vilafant), la  qual  cosa seia una aberraci贸 espectacular  perqu猫 “destrossaria una l铆nia (la R11) transfronterera de proximitat, social, molt estrat猫gica i amb molt de futur (amb inversions can cal i ample de via  europeu fins a Portbou-Cervera) . 

Per finalitzar, des de Defensem el Tren de l’Empord脿 estimem que no hi ha dubte que si aquest projecte antisocial tira endavant ser脿 “el m贸n a l’inrev茅s” ja que incrementaria la pol路luci贸 i els accidents de tr脿nsit, a m茅s de provocar molts patiments socials (inclosos molts su茂cidis socials de carn i ossos) arreu de la geografia alt empordanesa. 

JOSEP M. LOSTE. PORTAVEU DE DEFENSEM EL TREN DE L’EMPORD脌. TEL. 625 14 84 65. ALT EMPORD脌,10 DE JULIOL DE 2021.” 




Autor font: Nordestllibertari.blogspot.com