Juliol 10, 2021
Per Nord-Estl Libertari
230 vistes

Des de l’Associació Defensem el Tren de l’Empordà considerem que l’aplicació del nou POUM de Figueres podria significar, a mig termini, una gran desgràcia social: la supressió de l’estació del ferrocarril del centre de Figueres, la qual cosa representaria el suïcidi de l’Alt Empordà a causa del trencament de la cohesió comarcal 

Des de Defensem el Tren de l’Empordà considerem que Figueres el que hauria de fer immediatament és soterrar les vies, del tren, o l’Avinguda Vilallonga i mantenir les dues estacions 

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL Portbou (Mar d’Amunt, Albera marítima, Alt Empordà, comtat de Peralada) 10/07/2021.- Amb el títol ‘El suïcidi de l’Alt Empordà’ ens arriba aquest comunicat de premsa: “Des de l’Associació Defensem el Tren de l’Empordà considerem que l’aplicació del nou POUM de Figueres podria significar, a mig termini, una gran desgràcia social: la supressió de l’estació del ferrocarril del centre de Figueres, la qual cosa representaria el suïcidi de l’Alt Empordà a causa  del trencament de la cohesió comarcal

Des de Defensem el Tren de l’Empordà considerem que Figueres el que hauria de fer immediatament és soterrar les vies, del tren, o l’Avinguda Vilallonga i mantenir les dues estacions (cal recordar la consulta que es va fer sobre el tema a l’any 2008). Als  llocs –tant a Catalunya, l’Estat espanyol o l’Estat francès– on s’ha suprimit l’estació del centre i s’ha concentrat tot –AVE, convencional i busos– a la perifèria ha significat una punyalada a la justícia i cohesió social i un retrocés brutal de la mobilitat  sostenible. 

Però és que, des de Defensem el Tren de l’Empordà pensem que en el  cas  de  Figueres, encara seria molt més greu, ja que es posaran en perill de mort, directament i indirectament, gran part de  Figueres i molts municipis de Girona a Portbou. Fins i to(t podria  passar que no es fes la, cara i difícil- variant ferroviària de Vilafant a Perelada i el tram de Figueres-Portbou-Cervera desaparegués ( també , en la part Sud  hi haurien greus problemes per enllaçar el tren convencional provinent de Girona  amb l’estació de  Vilafant), la  qual  cosa seia una aberració espectacular  perquè “destrossaria una línia (la R11) transfronterera de proximitat, social, molt estratègica i amb molt de futur (amb inversions can cal i ample de via  europeu fins a Portbou-Cervera) . 

Per finalitzar, des de Defensem el Tren de l’Empordà estimem que no hi ha dubte que si aquest projecte antisocial tira endavant serà “el món a l’inrevés” ja que incrementaria la pol·lució i els accidents de trànsit, a més de provocar molts patiments socials (inclosos molts suïcidis socials de carn i ossos) arreu de la geografia alt empordanesa. 

JOSEP M. LOSTE. PORTAVEU DE DEFENSEM EL TREN DE L’EMPORDÀ. TEL. 625 14 84 65. ALT EMPORDÀ,10 DE JULIOL DE 2021.” 




Autor font: Nordestllibertari.blogspot.com