Gener 19, 2022
Per CGT Diputaci贸 De BCN

Companyes, companys,

Moltes de vosaltres ja esteu assabentades, perqu猫 els grups de whatsapp treuen fum, especialment els del Respir, sobre la situaci贸 que ha generat la Diputaci贸 de Barcelona aquesta setmana deixant sense efecte molts nomenaments temporals de personal inter铆, al qual s鈥檈st脿 enviant literalment cap a casa, en alguns casos fins i tot enmig de la seva jornada de treball. Des que vam tenir coneixement de tot aix貌 hem fet mans i m脿nigues per a recollir informaci贸 i saber qu猫 estava passant, i vam demanar una reuni贸 amb car脿cter d鈥檜rg猫ncia amb els RRHH de la Diputaci贸 per a que ens donessin explicacions. Aquesta reuni贸 s鈥檋a produ茂t avui (19 de gener), i el que us podem dir sobre la mateixa 茅s el seg眉ent:

RRHH ens informa que en aplicaci贸 de la Llei 20/2021 (el fam贸s 鈥淚cetazo鈥 sobre el qual fa mesos que us venim informant, i sobre el qual ja hem manifestat reiteradament la nostra posici贸 en contra), que est脿 publicat al BOE i 茅s vigent des del 29 de desembre passat (https://bit.ly/3tWeU03), la Intervenci贸 General de la Diputaci贸 est脿 realitzant observacions suspensives sobre els nomenaments temporals de durada determinada per execuci贸 de programes temporals o b茅 per acumulaci贸 de tasques que, a parer seu, no compleixen les condicions del nou redactat de l鈥檃rticle 10 del TREBEP (i, en concret, de l鈥檃rt. 10.1.c i d del mateix), modificat per la nova llei. Com a conseq眉猫ncia d鈥檃ix貌 molts companys i companyes temporals estan veient com s鈥檈stan deixant sense efecte els seus nomenaments, sense previ av铆s, ni comunicaci贸 per escrit, i se鈥檒s envia cap a casa sense major explicaci贸.

Si b茅 els RRHH de la Diputaci贸 afirmen que no es tracta pr貌piament de revocaci贸 de nomenaments i que tampoc es pot parlar t猫cnicament d鈥檃comiadaments, per a nosaltres s贸n acomiadaments en tota regla, que en molts casos afecten a companys i companyes temporals que porten molt de temps prestant els seus serveis al Respir de forma intermitent. Ens sembla absolutament vergonyosa la situaci贸 que s鈥檋a generat, en la qual els 煤nics dos factors que es combinen s贸n l鈥檃provaci贸 definitiva d鈥檜na llei contra la qual la CGT vam convocar dues vagues quan es trobava en tr脿mit parlamentari (https://bit.ly/3nut1Vp), i la nefasta planificaci贸 dels RRHH de la Diputaci贸, m茅s concretament, de les borses de treball i les supl猫ncies del Respir, que ja fa massa anys que dura, i que no es pot atribuir simplement a les circumst脿ncies de la pand猫mia.

Tot plegat no fa m茅s que reblar el clau del maltractament sistem脿tic del personal m茅s precari de la Diba, especialment el dels serveis assistencials, precisament aquell que ha estat al peu del can贸 pencant presencialment en les pitjors condicions des del minut zero de la pand猫mia, i a part del qual ara es premia deixant-lo sense feina, sense major explicaci贸, amb la m脿xima fredor burocr脿tica possible, sense cap mena d鈥檈mpatia respecte les treballadores i les situacions personals de les mateixes.

Se鈥檔s ha dit que la llei 茅s la que 茅s i que la Diputaci贸 t茅 l鈥檕bligaci贸 de complir-la. Se鈥檔s ha dit que el problema afecta principalment a auxiliars d鈥檃tenci贸 a la depend猫ncia del Respir (si b茅 a nosaltres ens consten casos que afecten tamb茅 a operaris/es de serveis, i a org脿nics diferents del Respir, com l鈥橲POTT i Parcs), i que ja est脿 en vies de soluci贸, perqu猫 s鈥檋a acordat amb la Intervenci贸 que es podran continuar fent nomenaments temporals de l鈥檃ctual borsa C2 (caducada), mentre no es resol la nova borsa C1, les proves de la qual es preveuen fer al mes de febrer. Que es tirar脿 endavant l鈥檈xecuci贸 de la borsa pendent d鈥檕peraris/es. Se鈥檔s han dit m茅s coses, algunes de les quals us estalviem, perqu猫 fan basarda. Per貌 res de tot aix貌 no ens tranquil路litza, en vistes al que ha succe茂t, i al que no sabem encara que pot succeir durant els propers dies i setmanes, al Respir i a altres org脿nics.

Se鈥檔s ha insistit en la preocupaci贸 de la Diputaci贸 per garantir la prestaci贸 del servei, per貌 el que 茅s evident 茅s que aquesta s鈥檈st脿 veient ja afectada a causa d鈥aquesta retallada de plantilla que la Diba s鈥檈st脿 autoinfligint, la magnitud de la qual ni tant sols han estat capa莽os encara de quantificar. I volem recordar que, en el cas del Respir, es tracta de serveis que tenen a veure amb l鈥ATENCI脫 A PERSONES ESPECIALMENT VULNERABLES, GENT GRAN I DISCAPACITATS/DES.

Nosaltres no ens vam cansar de repetir, durant el per铆ode de tramitaci贸 de la llei de l’鈥滻cetazo鈥, que la nova redacci贸 que es donava als articles modificats del TREBEP suposava una m茅s que evident porta oberta a la privatitzaci贸 de serveis p煤blics. Alguns i algunes ens titllaven d鈥檈xagerats, per貌 no ens sembla pas, veient el que s鈥檈st脿 fent, que estiguem lluny ara de comen莽ar a comprovar-ho a la Diputaci贸.

Des de la CGT estem analitzant la situaci贸 i valorant el nostre curs d鈥檃ctuaci贸, sense descartar cap escenari.

Emplacem a tots els companys i companyes a no deixar-se trepitjar, i a la Diputaci贸 a tractar a la seva plantilla amb la dignitat que aquesta es mereix. Els RRHH de la mateixa, en concret, el m铆nim que haurien de fer 茅s donar la cara davant d鈥檃questa plantilla.

Salut!

Secci贸 Sindical de la CGT a la Diputaci贸 de Barcelona

19 de gener del 2022

鈥-

Comunicat en PDF, per a descarregar: Clicant aqu铆.

Autor font: Cgtdiba.wordpress.com