Setembre 5, 2022
Per CGT-UOC Catalunya

Des de CGT sempre hem defensat i constatat que hi ha un model de lluita que d贸na els seus fruits: l鈥檕rganitzaci贸 de les treballadores determinades a no cedir, i l鈥櫭簊 de la vaga com a element de pressi贸.

Hi ha consens per part de tothom que l鈥檕ferta d鈥檃cord presentada pel departament mai 鈥搃nsistim鈥 mai s鈥檋auria produ茂t si no hi hagu茅s hagut la for莽a d鈥una lluita persistent, nombroses vagues i la determinaci贸 dels i les treballadores de l鈥檈nsenyament.

La conselleria va entomar aquest conflicte com una oportunitat per esclafar el moviment sindical i enfonsar la moral de les plantilles amb la finalitat d鈥檈liminar les resist猫ncies a la implantaci贸 d鈥檜n programa clarament neoliberal i autoritari.

Podem dir alt i clar que han fracassat. Aqu铆 estem senyor Cambray, i aqu铆 seguirem. Aquest exemple servir脿 per a altres sectors laborals als quals animem a iniciar m茅s processos de lluita, l鈥櫭簄ic cam铆 per tenir aven莽os.

En aquests moments no podem fer altra cosa que celebrar que la resta de sindicats tamb茅 triessin aquest model de lluita perqu猫 sabem que no n鈥檋i ha d鈥檃ltre. Al curs 2021-2022 hem convocat 9 vagues unit脿ries a l鈥檈ducaci贸 p煤blica, i avui en veiem una de les conseq眉猫ncies: una incorporaci贸 de 3500 docents de prim脿ria i de secund脿ria al sistema educatiu.

脡s impossible, addu茂en els responsables del Departament d鈥橢ducaci贸. Hi al路legaven motius de tota mena, t猫cnics, econ貌mics, etc. Utilitzaven el xantatge emocional, amb els mitjans de comunicaci贸 al seu servei que han utilitzat de plataforma per menysprear les nostres reivindicacions i el nostre col路lectiu.

脡s possible, repet铆em des de CGT Ensenyament, nom茅s cal continuar lluitant. I aquesta 茅s la ra贸 que hi ha hagut darrere aquesta cessi贸. La incorporaci贸 de 3.500 persones el gener de 2023 i no aquest setembre, com vam exigir, no tenim cap dubte que ser脿 un nou caos, implicar脿 dificultats per l鈥檃lumnat que tindr脿 canvis de professorat a mitjan curs i sumar脿 un cap铆tol m茅s a l鈥檋istorial d鈥檜na persona de la qual nom茅s esperem la seva carta de dimissi贸 o el seu cessament.

Des del nostre sindicat no dubtem mai del cam铆 a seguir, per aix貌 hem convocat vagues en minoria i, fins i tot, en solitari, perqu猫 davant dels atacs i els evidents intents de privatitzaci贸 del sistema p煤blic, cal ser valentes. Fa dos cursos CGT Ensenyament vam convocar les vagues de les TEEI, el curs passat les de les interines docents, quan no hi havia ning煤 que s鈥檋i atrev铆s, all脿 hi 茅rem nosaltres. A poc a poc s鈥檋i han anat sumant la resta de sindicats, i n鈥檈stem orgulloses.

El text de l鈥檃cord 茅s clarament insuficient. On s贸n les companyes interines en frau de llei? On 茅s el gir imprescindible cap a les internalitzacions, el compliment del percentatge del 6% del pressupost aprovat pel Parlament? On 茅s l鈥檃posta per unes condicions de treball dignes? I per un ensenyament 100% p煤blic? Des de l鈥檃filiaci贸 de la CGT valorarem i continuarem defensant tota la taula reivindicativa ara i sempre, per aix貌 ens continuarem organitzant per preparar el calendari de lluita.

Tenint, aix貌 s铆, ben clar que han estat les vagues les que, primer, han aturat l鈥檃utoritarisme antisindical i, despr茅s, han arrencat la proposta del retorn de l鈥檋ora lectiva que ens havien carregat a les nostres espatlles des de fa m茅s d鈥檜na d猫cada.

Per tant, vist l鈥檋istorial d鈥檃ctuacions del Departament fins ara, i el seguit de reivindicacions que encara resten per assolir, ens mantenim en alerta perqu猫 l鈥檃cord signat no quedi en paper mullat. En cas contrari, reactivarem totes les accions possibles per a garantir-ne el compliment.

No renunciem a convocar noves mobilitzacions. Us animem a fer assemblees als centres i territoris i a fer cr茅ixer l鈥檃utoorganitzaci贸 aconseguida el darrer curs. Cal combatre les mesures imposades pel Departament d鈥橢ducaci贸 que suposen el desmantellament de l鈥檈ducaci贸 p煤blica.

CGT Ensenyament, 1 de setembre 2022

Article original al web de CGT Ensenyament

Federaci贸 d鈥橢nsenyament de la CGT CatalunyaFederaci贸 d鈥橢nsenyament de CGT Catalunya
@CGTEnsenyament