Maig 1, 2022
Per CGT Diputació De BCN
293 vistes

BIBLIOTEQUES: DESGAVELL, EXCLUSIONS I MANCANÇA CRÒNICA DE PERSONAL

BIBLIOTECÀRIES AL CARRER

En un butlletí de comunicació intern (https://bit.ly/3LBqnrN) per a les treballadores de la Xarxa de Biblioteques Municipals del mes de febrer es va informar des de la Gerència el següent:

“Renuncia a ser interí

Altre canvi, aquest més intern, és el d’haver de renunciar a un lloc de treball interí fins a la provisió reglamentària de la plaça, per poder assumir una direcció temporalment. Fins ara, quan una direcció restava vacant, o malaltia de llarga durada de la direcció, es proposava, al bibliotecari de la mateixa biblioteca, si reunia el perfil directiu, que assumís la direcció mentrestant no es cobria la plaça o tornava la direcció. En el cas que aquest bibliotecari fos interí, el que fèiem és una assignació de funcions i retributiu de direcció i sempre en la mateixa plaça que ocupa de bibliotecari interí, amb això, no perdia ni l’interinatge, ni es movia de la seva plaça, simplement assumia noves funciones de direcció. D’acord amb les instruccions actuals d’intervenció no podem continuar fent aquest procediment i per tant, si el bibliotecari interí vol assumir les funcions de direcció, haurà d’ocupar temporalment la plaça de la direcció perdent l’interinatge de la plaça que està ocupant com bibliotecari. Per tant per assumir les funcions de direcció per una plaça que o bé serà convocada a provisió i la pot demanar un funcionari o bé pot ser de nou ocupada pel titular de la mateixa (si la vacant era temporal com un permís maternal, una excedència…..) haurà de renunciar a l’interinatge.”

La CGT va enviar un correu demanant un aclariment sobre quines eren “les instruccions actuals d’intervenció” que feien que les treballadores en aquesta situació perdessin el seu interinatge. De resultes d’aquest correu se’ns convocà a una reunió el dia 23 de març amb la gerent, Marta Cano, la cap de la Unitat de RRHH de Biblioteques, Paqui Manjón, i caps de RRHH de Minerva. La Sra. Manjón començà la seva explicació sobre la situació de les bibliotecàries en funcions fins que des de RRHH de Minerva van posar en qüestió aquesta “interpretació” de les instruccions actuals d’intervenció. Segons la Sra. Manjón ella havia fet el que se li havia ordenat des de RRHH de Minerva, però aquests últims dèien que no van enviar cap correu al respecte. En aquell moment s’incorporà la Lola Miró a la reunió i, veient el caos imperant, convidà als sindicats a marxar per a solucionar el problema entre ells a nivell intern. I així ho vam fer.

Després d’una setmana vam enviar un correu per tornar a demanar explicacions. Sense resposta. Tornem a insistir. Finalment rebem resposta del Servei de Relacions Col·lectives i Suport Jurídic de Minerva. Se’ns informà que s’havien revisat els supòsits amb l’Oficina de Gestió de la Contractació i el Servei de Planificació i que la DSRH no pot obligar a cap empleat o empleada a renunciar al seu nomenament com a funcionari interí(el subratllat és nostre). Paral·lelament la CGT va establir contacte amb bona part de les persones que es trobaven en aquesta situació per confirmar que realment se les havia reincorporat al seu lloc de treball.

Tot aquest embolic es pot resumir en poques paraules. La Sra. Manjón, cap de la Unitat de RRHH de la Gerència de Serveis de Biblioteques, i amb el vistiplau de la gerent, Marta Cano, va comunicar a les treballadores que feien funcions de direcció que havien de tornar a la seva plaça de bibliotecària si no volien perdre l’interinatge. Moltes així ho van fer i, al reincorporar-se a la seva plaça de bibliotecària, la treballadora que les substituïa en aquesta plaça se li rescindia el contracte i anava al carrer o, en el millor dels casos, a una altra biblioteca. També es van trobar amb un munt de places de direcció vacants per cobrir i les van oferir a altres treballadores per, quan la situació es va redreçar i gairebé tothom ja estava al seu lloc de treball, comunicar-les que ja no els oferien la direcció. En cap moment es va informar a les treballadores del motiu de tot aquest desgavell, que no és altre que la absoluta manca de professionalitat dels comandaments responsables de RRHH de Biblioteques, que van interpretar a la seva peculiar manera les instruccions d’intervenció. Feliçment la majoria de treballadores ja ocupen els seus llocs habituals i sabem que s’han reincorporat també aquelles que havien anat al carrer.

BYE-BYE COMISSIÓ XBM?

El dia 31 de març se’ns informà als dos sindicats que estem injustament exclosos de la MGN de matèries comunes de la Diba, CGT i I-CSC, que el proper 8 d’abril es convoca aquesta mateixa Mesa amb una ordre del dia que inclou, entre d’altres temes, la Comissió XBM. Des de la CGT demanem explicacions de perquè s’inclou aquesta Comissió, i altres temes, en les reunions de la Mesa General de Negociació de matèries comunes quan no hi ha cap treballadora en règim laboral que treballi a la XBM. Considerem que les matèries relatives a la XBM han de ser tractades en seu de la Mesa General de Negociació de Funcionaris, de la qual formem part, i que no hi ha cap justificació per no fer-ho així. Una altra treta més de la Corporació i de l’oligopoli bisindical per a excloure a la CGT de les negociacions sobre tot allò on no els hi interessa que siguem presents.

SENSE POSSIBILITAT DE TELETREBALLAR

La Corporació continua informant sobre el dret a teletreballar en els casos de treballadores amb prestació presencial (https://bit.ly/3y2uRUb), però la decisió unilateral dels comandaments de la Gerència de Serveis de Biblioteques ens fan sospitar que tornen a “interpretar” el text de l’Acord de la regulació del Teletreball a la seva manera.

Llegiu el que diu a la intradiba (https://bit.ly/3r6H9rs) i veureu com és, o hauria de ser –a parer nostre–, aplicable al personal de la XBM:

“Si ocupo un lloc que es considera de prestació presencial, podré acollir-me al teletreball?

Com a regla general, no t’hi podràs acollir. Sí que s’ha previst, però, respecte dels llocs de treball que exigeixen la presència física però que, alhora, incorporen un nombre d’activitats que es poden portar a terme a distància, que els empleats i les empleades que els ocupen puguin sol·licitar realitzar algun dia a la setmana de teletreball, sota els paràmetres que estableixi la unitat corresponent i sempre que quedi garantida la presencialitat necessària per donar compliment a la prestació del servei.

És imprescindible, en aquests supòsits, que el volum de feina que s’hagi de realitzar a distància, sigui suficient com per garantir la dedicació horària assignada al lloc de treball.”

NOVA INCORPORACIÓ

Hem denunciat un cop més la manca de personal que pateix la XBM i com això afecta al personal que està en actiu. Malgrat la precària situació que es troba el personal de la Xarxa, la Gerència de Biblioteques ha incorporat un tècnic assessor sobre temes de caps de zona i de territori. Lamentem profundament que sempre s’incrementi el nombre de comandaments i assessors mentre que gairebé mai tenim més bibliotecàries, bibliotecàries itinerants i itinerants per als bibliobusos. Des d’aquí tornem a insistir per a que la Gerent enviï un informe a RRHH sobre les mancances de la XBM i la necessitat d’ampliar el personal que treballa al territori.

Seguirem lluitant per les treballadores de la XBM i de la Diputació de Barcelona.

Teniu un resum dels drets i deures de les treballadores de la XBM:

Des de la CGT t’oferim un espai sindical i social des del qual defensar els teus drets en companyia i amb el suport d’altres que són com tu:

Salut!

Secció Sindical de la CGT a la Diputació de Barcelona

Comissió de Biblioteques

1 de maig del 2022

—-

Comunicat en PDF, per a descarregar: Clicant aquí.




Autor font: Cgtdiba.wordpress.com