Octubre 6, 2022
Per CGT Diputació De BCN
1,028 vistes

ACTUALITZACIÓ SOBRE EL PROCÉS D’ESTABILITZACIÓ (SIT, SOL·LICITUDS, CALENDARI) I ALTRES NOVETATS SINDICALS

Companyes, companys,

Us adrecem aquest comunicat principalment per a traslladar-vos la darrera informació actualitzada que tenim en relació al Procés Extraordinari d’Estabilització (PEE) de personal interí a la Diputació, i també informar-vos d’algunes altres novetats sindicals que creiem que us resultaran d’interès. 

PROCÉS D’ESTABILITZACIÓ

Pel que fa al PEE, fer-vos saber en primer lloc, tot i que molts i moltes de vosaltres ja n’esteu al cas, que en data 3 d’octubre es va publicar al BOPB un Decret de la Direcció del Serveis de Recursos Humans de la Diputació, d’Esmena d’errors materials i modificació de les bases específiques reguladores dels processos selectius per a l’accés a la plantilla de funcionaris/àries de la Diputació de Barcelona, organismes autònoms i entitats públiques vinculades incloses en l’oferta extraordinària d’estabilització d’ocupació temporal (annex II i III)”. Hi podeu accedir al web del BOPB (https://bit.ly/3rv4Ubt) i també us el podeu descarregar des del blog de la nostra Secció Sindical (https://bit.ly/3UWRLW6). Aquest Decret modifica i, per tant, substitueix en el seu contingut el Decret original d’aprovació de les bases generals i específiques publicat al BOPB del dia 5 d’agost (https://bit.ly/3SEB1Bz).

El passat dimarts 4 d’octubre vam poder, finalment, mantenir la primera reunió posterior a l’estiu amb els RRHH de la Diba sobre el procés d’estabilització. Va ser una reunió bàsicament informativa en la qual es va tractar sobre aspectes tècnics i operatius del mateix, en concret, l’Espai personal i el SIT, el model de sol·licitud de participació en el procés estabilització i el calendari de les convocatòries. Us fem un resum de tot plegat, si bé RRHH es va comprometre a enviar una comunicació detallada a la plantilla, cosa que confiem faran durant en els propers dies (o potser ja hauran fet en el moment de difondre nosaltres aquest comunicat).

SIT

Pel que fa al SIT, el que ens va traslladar RRHH és el següent:

Aquest “Sistema d’Informació del Talent” s’està utilitzant per a recollir la informació rellevant a efectes de meritació en el procés, tot i que inicialment va ser concebut amb altres finalitats, més concretament, com a eina que havia de ser utilitzada en el marc de les convocatòries de la Carrera Professional (recordem que l’aplicació de l’Acord de Carrera continua encara paralitzat per part de la Diputació). Al SIT només hi poden accedir pròpiament, via Espai Personal, els treballadors i treballadores de la Diba. Aquells i aquelles que pertanyen a Consorcis o Organismes diversos no hi tenen accés i, per tant, s’entén que el SIT és la base per a alimentar la informació de la meritació del procés, però no en serà la font única.

El servei que s’ocupa actualment del SIT ens va traslladar que es troba avui al dia de totes les consultes rebudes, que són moltes (prop de 3.500, entre consultes per correu i atencions telefòniques), però preveuen que hi haurà un nou pic d’aquestes tant bon punt s’obrin les convocatòries. Per aquest motiu els RRHH de la Diba tenen previst realitzar nomenaments puntuals i extraordinaris de personal de suport durant l’execució del procés. Recordeu que les consultes referides al SIT es poden fer al correu-e [email protected] i al telèfon 934020761,  ext. 20761 (en horari de matí i tarda). Recordeu que també que disposeu a Intradiba de la relació de les persones referents del SIT en cada orgànic: https://bit.ly/3yk9YDu

En el futur, i més enllà del propi PEE, la previsió és que el SIT passi a ser l’eina de RRHH i Contractació per a gestionar les borses de treball, processos selectius, etc. Això vol dir que contemplarà l’habilitació de funcionalitats que ara estan limitades per tal de no complicar el seu ús en el marc del procés d’estabilització (per exemple, ara no es recull l’experiència en l’empresa privada, però en el futur ho tornaran a obrir perquè, com diem, el SIT tindrà més usos més enllà del PEE). 

Tots els empleats i empleades que hagin de concórrer a alguna plaça del procés d’estabilització haurien de revisar tot allò que tenen informat al SIT, per comprovar que tot estigui correcte, i corregir o esmenar allò que no ho estigui. Segons la informació que ens han proporcionat, actualment hi ha més de 1.800 empleats/des que han actualitzat el seu SIT, i s’han produït més de 62.100 registres. Tot el que estigui validat, verificat i acreditat al SIT és susceptible de ser meritat, la qual cosa no vol dir que sigui mèrit per se (ho serà o no en funció de les bases). Hi ha, però, mèrits que no són mecanitzables al SIT, per diversos motius, i que les persones interessades hauran d’aportar en el moment de formalitzar la sol·licitud a la convocatòria corresponent.

El SIT genera un “Informe SIT-Estabilització” en PDF que caldrà adjuntar també en fer la sol·licitud. Si en algun cas concret algun o alguna aspirant que desitgi concórrer al procés no està actiu a la Diba en el moment del període d’inscripció a una convocatòria, haurà de sol·licitar a RRHH el seu Informe SIT-Estabilització. RRHH establirà un punt d’informació a Minerva per a assessorar i ajudar a emplenar i gestionar el SIT a totes les persones interessades que acudeixin al mateix, aquelles que ho necessitin o que tinguin qualsevol tipus de dificultat amb la documentació o amb la pròpia presentació de sol·licitud, i llançarà també una campanya d’informació al respecte.

Pel que fa a les sol·licituds i al calendari:

Sol·licitud

Abans de l’estiu ja es va instar des de Minerva a totes les Gerències i Direccions de Servei a informar directament al personal interí que ocupa places incloses en el PAMO d’estabilització a informar-los d’aquesta circumstància. Segons ens traslladen ara, des de RRHH s’enviarà en breu a cada treballador/a afectada pel procés d’estabilització un e-mail informant-lo/a de la convocatòria en qüestió. Per tant, i segons el compromís de RRHH, cada empleat/da rebrà comunicació de la convocatòria de la plaça que ocupa, els terminis concrets de la mateixa, etc.

La formalització d’inscripció a cada convocatòria (cada empleat/da pot, hipotèticament, presentar-se a més d’una, tenint en compte que aquestes són de torn lliure, si bé el desitjable seria que cadascú es presentés només a la plaça que està ocupant, doncs se suposa que és la que desitja estabilitzar) NOMÉS es podrà realitzar telemàticament i NOMÉS amb el model de sol·licitud que s’adjuntarà en l’e-mail personalitzat que rebrà cada empleat/da així com en el portal del PEE. Per tant, i això és important que ho tingueu clar, només hi haurà un camí d’entrada, el registre telemàtic, i només una manera, sol·licitud única del PEE.

Amb aquesta sol·licitud caldrà adjuntar, com hem dit abans, sí o sí, l’Informe SIT. En els formularis de la sol·licitud, i a mesura que aneu avançant en els mateixos (omplint les dades personals, de la convocatòria, etc), poc abans del final, arribareu a l’apartat que té a veure amb l’acreditació de la competència lingüística en català, que és un tema sobre el qual molts i moltes de vosaltres ens heu consultat. Serà allà on haureu d’adjuntar el certificat acreditatiu del nivell. El mateix amb el de castellà, si fos el cas, i amb el certificat de discapacitat, en cas de tenir-ne. Prèviament hi ha diversos apartats per a capacitats diverses, així com per a necessitats especials a l’hora de realitzar les proves, si s’escau.

En resum, s’haurà d’adjuntar l’Informe SIT, el nivell de català, tota la documentació annexa que desitgeu que valori el tribunal i que no estigui prèviament informada al SIT, també el o els “faig constar” conforme s’han superat processos selectius previs a la Diputació, que això no ho poden fer d’ofici. Fet tot això s’abonen les taxes i llestos. Es generarà un registre d’entrada amb un resguard que rebreu per e-mail en cas d’haver-ho indicat, cosa que us recomanem fer.

Calendarització

Per imperatiu legal, els anuncis de les convocatòries han d’estar tots publicats abans del 31/12/2022. La previsió inicial que ens havia traslladat RRHH era començar a publicar-les al setembre, cosa que no ha succeït, segons ens han dit a causa de complicacions tècniques. La previsió actual és començar amb la publicació a mitjans d’octubre (previsió, en tot cas, orientativa). RRHH ha agrupat les places en 160 convocatòries i aquestes en 16 paquets, agrupats alhora en 7 Decrets. Cadascun d’aquests Decrets aplegarà, doncs, diversos paquets de convocatòries. Com sabeu, seguin l’Acord que vam subscriure amb la Diba, s’executarà primer tot el que és concurs de mèrits,  i amb posterioritat el concurs-oposició. En concret, el procés s’iniciarà amb la publicació de les convocatòries amb els Concursos de Mèrits (CM) d’A1, hi seguiran a continuació els Concursos de Mèrits i Oposició (CMO) d’A1, i així successivament A2, C1, C2, Agrupacions Professionals, i finalment només les de Concurs Oposició (CO) i les places de torn reservat.

Per a tenir-ho més clar, els “paquets” i l’ordre (insistim, orientatiu) previst seria:

  • Paquet 1: (A1 – CM), 32 convocatòries (131 places)
  • Paquet 2: (A1 – CMO), 22 conv. (156 pl.)
  • Paquet 3: (A2 – CM), 28 conv. (70 pl.)
  • Paquet 4: (A2 – CMO), 15 conv. (159 pl.)
  • Paquet 5: (C1 – CM), 18 conv. (135 pl.)
  • Paquet 6: (C1 – CMO), 7 conv. (217 pl.)
  • Paquet 7: (C2 – CM), 13 conv. (70 pl.)
  • Paquet 8: (C2 – CMO), 9 conv. (204 pl.)
  • Paquet 9: (AP – CM), 5 conv. (117 pl.)
  • Paquet 10: (AP – CMO), 1 conv. (21 pl.)
  • Paquet 11: (A1 – CMO+CO), 32 conv. (93 pl.)
  • Paquet 12: (A2 – CMO+CO), 17 conv. (36 pl.)
  • Paquet 13: (C1 – CMO+CO), 9 conv. (51 pl.)
  • Paquet 14: (C2 – CO), 11 conv. (90 pl.)
  • Paquet 15: (AP – CO), 1 conv. (2 pl.)
  • Paquet 16: (AP – CMDI), 3 conv. (4 pl.)

La idea que tenen, segons ens han traslladat, és intentar gestionar que els anuncis de convocatòria es publiquin al BOPB un divendres, per tal que el dilluns següent es publiqui l’anunci al DOGC i, atès el termini de 20 dies, es comencin a admetre ja aquell dia (dilluns) sol·licituds, fins al dimarts corresponent en què els 20 dies de termini finalitzin. Així amb tots els anuncis de convocatòria. De tot plegat es deriva que les convocatòries aniran sortint de forma esgraonada i, per tant, es deriva també que hom només es podrà presentar a les que tinguin termini vigent en cada moment. La previsió de RRHH, fent-ho així, és poder resoldre tots els CM durant el 2023, deixant els CMO per al 2024… si bé tot això és indicatiu i ens han traslladat el seu desig de poder-ho resoldre abans.

Queden pendents aspectes com, per exemple, els “faig constar” que acreditin la superació d’un procés selectiu previ (meritable, com sabeu). RRHH ens ha traslladat que s’estan trobant amb problemes per gestionar-ho, però ens han dit que faran els possibles per a que estiguin tots lliurats abans de la publicació de la primera convocatòria.

Hi ha una qüestió que preocupa a Minerva, i que ens preocupa a nosaltres també especialment com a CGT, que és el perill que hi pugui haver moltes persones que concorrin en places d’aquest procés com a mecanisme (impropi) de “promoció interna”, tot distorsionant l’objectiu perseguit pel mateix, que no és altre que el de l’ESTABILITZACIÓ del personal interí. El que és pròpiament promoció interna, com sabeu, va per una altra via d’oferta pública. El que ens trasllada RRHH és que són conscients que van amb retard en l’oferta específicament de promoció interna, i estan treballant per resoldre-ho. Que la seva expectativa i el seu desig és que el PEE tingui com a resultat que totes les places s’estabilitzin amb la persona que l’ocupi en aquell moment. (Això està bé com a intenció, i nosaltres prenem nota, però ja veurem si posteriorment esdevé realitat o no).

Dos temes addicionals d’interès tenen a veure, d’una banda, amb la inclusió posterior en borsa de treball, en el cas en què estigui previst que se’n constitueixi de la convocatòria en qüestió (segons l’acord que vam subscriure amb la Diputació: totes les de concurs-oposició i les corresponents a professions regulades amb titulació habilitant en el cas de les de concurs de mèrits). I de l’altra, la permanència i el “període de prova” en la plaça estabilitzada. En el cas de les borses: Si la convocatòria genera borsa, hi haurà en la sol·licitud de la mateixa l’opció per a fer constar la voluntat de la persona que s’inscriu de ser inclosa en la borsa resultant; si no genera borsa, òbviament, aquesta opció no apareixerà. RRHH ens trasllada que caldrà que tota persona que vulgui estar en borsa amb posterioritat a la convocatòria, en el cas de no haver guanyat la plaça, hagi marcat l’opció d’inclusió en el moment de fer la sol·licitud, encara que ja estigui en una borsa similar o la mateixa amb anterioritat. 

En el supòsit d’estabilització de la plaça, l’interí/na que hagi guanyat la mateixa no haurà de passar per cap “període de prova” si ja ha estat ocupant aquesta, abans de consolidar-la, durant sis mesos en el darrer any. Però ha de ser en la mateixa plaça i en la mateixa categoria. Si no es dona el cas, haurà de passar el temps de prova que li falti. Exemple: Si només hi ha estat dos mesos, haurà d’estar quatre mesos de “prova”. Sobre el temps de permanència a la plaça estabilitzada per a poder optar posteriorment a promoció interna, RRHH ens trasllada que miraran d’agilitzar-ho, però sense major concreció. Si bé la nostra impressió és que són conscients que aquest és un “punt calent” en relació al PEE.

JUBILACIONS

Aprofitem aquesta tramesa per a informar-vos breument del que sabem a dia d’avui en relació als incentius sobre la jubilació anticipada, que és també un tema recurrent en les consultes que ens feu. Per no allargar excessivament i innecessàriament el present escrit, us remetem, pel que fa als antecedents al nostre darrer comunicat d’abans de l’estiu (https://bit.ly/3fLJep4; apartat “INCENTIUS A LA JUBILACIÓ ANTICIPADA I PROLONGACIÓ DEL SERVEI ACTIU”). Com vam dir aleshores, ho reiterem ara, i així ho vam traslladar a la reunió de Mesa General de Negociació de personal funcionari del passat 29 de setembre, la CGT no ens plantegem signar cap acord que suposi ratificar o validar per part nostra l’anul·lació d’allò que es va establir en l’Acord de Mesa del desembre del 2017 i, per tant, l’anul·lació de l’actual regulació de la jubilació anticipada. La qual cosa no vol dir que altres sindicats no acabin fent-ho. Pel que sabem, RRHH ha mostrat la seva disposició a negociar quelcom que pugui ser assimilable als actuals incentius a la jubilació, tot valorant les possibilitats que hi hagi a nivell jurídic en aquest sentit. En tot cas, el que ens han traslladat és que la única possibilitat que veuen és algun tipus de compensació en el marc del sistema de millores socials. La qual cosa porta associada un cop més el fet que la minoria sindical (CGT i I-CSC) ens quedarem fora d’aquesta eventual negociació, atès el (discutible) criteri dels RRHH de la Diba segons el qual les millores socials s’han de tractar a la MGN de matèries comunes i no a la MGN de personal funcionari.

ACORD DE REVISIÓ SALARIAL

Per a acabar i molt breument. Haureu rebut informacions diverses aquests dies sobre l’acord subscrit a nivell estatal entre el Ministeri d’Hisenda i Funció Pública amb els sindicats CCOO i UGT relatiu a la revisió salarial per al personal del sector públic a ser inclosa en la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat 2023. Tot i que les notícies que han anat filtrant les parts implicades i la premsa afí arriben fins i tot a parlar d’un increment salarial del 9,5% (atribuïble al període 2022-2024) us podem avançar que, amb els números a la mà, això és rotundament fals i respon bàsicament a una campanya de propaganda. El que han pactat el Ministeri i els sindicats esmentats, a nivell estatal, suposa en realitat l’enèsima retallada de sou en termes reals de les que venim patint des de fa més d’una dècada i, per descomptat, una nova pèrdua del nostre poder adquisitiu, en un context d’augment galopant de l’IPC. No ens estenem més ara sobre aquest punt perquè esperem poder fer-vos arribar aviat un comunicat de la nostra Federació Sectorial en el qual tindreu el detall de la posició del sector d’Administració Pública de la CGT al respecte.

Us seguirem informant. Salut!

Secció Sindical de la CGT a la Diputació de Barcelona

6 d’octubre del 2022

—-

Comunicat en PDF, per a descarregar: Clicant aquí.




Autor font: Cgtdiba.wordpress.com