Novembre 22, 2021
Per CGT Diputaci贸 De BCN

30 DE NOVEMBRE: NOVA JORNADA DE VAGA AL SECTOR P脷BLIC DE CATALUNYA

Taula Sindical de Catalunya. Comunicat unitari dels sindicats convocants

Despr茅s de l鈥櫭▁it rotund de la jornada de mobilitzaci贸 celebrada amb motiu de la convocat貌ria de vaga al sector p煤blic de Catalunya del proppassat 28 d鈥檕ctubre, les organitzacions que conformem la Taula Sindical hem pres la decisi贸 de convocar una nova jornada de vaga per al proper dimarts 30 de novembre. Cridem a tots els empleats i empleades de les administracions p煤bliques catalanes i de les entitats del sector p煤blic depenents de les mateixes, i de forma especial al seu personal funcionari i laboral inter铆 en ab煤s de temporalitat, a secundar-la massivament i a tornar a prendre els carrers dels nostres pobles, viles i ciutats, per tal de deixar clar a tothom, i de demostrar un cop m茅s 鈥搃 ho farem tants cops com calgui鈥la for莽a col路lectiva i organitzada dels treballadors i les treballadores p煤bliques.

Cridem novament a la vaga i a prendre els carrers en defensa d鈥檜ns serveis p煤blics dignes i de qualitat per a tothom, per a reclamar just铆cia per a totes les interines i temporals, per l鈥檈stabilitzaci贸 de tot el personal precari de les administracions p煤bliques del nostre pa铆s. Cridem novament a la vaga per a reclamar la derogaci贸 del Reial Decret-llei 14/2021, el conegut i infame 鈥淚cetazo鈥, la transposici贸 completa al nostre ordenament jur铆dic de la Directiva 1999/70/CE sobre el treball de durada determinada, i una sanci贸 adequada i dissuas貌ria a l鈥檃b煤s de temporalitat per part de les administracions, tot seguint all貌 establert a la jurisprud猫ncia del Tribunal de Just铆cia de la Uni贸 Europea.

Despr茅s de la filtraci贸 el dia 11 de novembre d鈥檜n presumpte acord entre les forces que conformen el govern espanyol de coalici贸, PSOE-UP, i els seus aliats parlamentaris, d鈥檈smenes transaccionades en relaci贸 al projecte de llei de l’鈥滻cetazo鈥, i en vista del contingut de les mateixes, considerem que hi ha m茅s motius que mai per a unir-nos, fer vaga, sortir al carrer i manifestar-nos. Hi ha m茅s motius que mai per al conflicte, perqu猫 estan intentant enganyar-nos amb unes modificacions que no resolen en absolut el problema

Aquest acord d鈥檈smenes, que s鈥檋a estat difonent per terra, mar i aire a totes les tribunes medi脿tiques afins al govern de coalici贸, i a les forces que sostenen el mateix, com a quelcom 脿mpliament benefici贸s per al col路lectiu del personal abusat (amb titulars absolutament enganyosos i vergonyosos que poc menys que venien a dir que aqu铆 es regalaria a tothom la pla莽a), no 茅s m茅s que una monumental estafa. Una estafa embolcallada en una campanya de propaganda medi脿tica orientada a dividir i desmobilitzar al col路lectiu dels empleats i empleades p煤bliques en ab煤s de temporalitat.

Davant de totes aquestes maniobres, el col路lectiu ha de restar m茅s unit i m茅s mobilitzat que mai. L鈥檈sborrany d鈥檌nforme de la pon猫ncia que s鈥檋a fet p煤blic, i les esmenes transaccionades incloses en el mateix, s贸n clarament insuficients, no resolen el conflicte, deixen inalterats aspectes clau i molt lesius del Reial Decret-llei original de l’鈥滻cetazo鈥 i no suposen una soluci贸 legislativa conforme a la jurisprud猫ncia comunit脿ria

No es pot admetre cap presumpta 鈥渟oluci贸鈥 que passi per processos selectius de torn lliure i resoluci贸 incerta, en contradicci贸 amb les sent猫ncies i autos del TJUE, encara que sigui per la via del concurs de m猫rits. No es pot admetre cap presumpta 鈥渟oluci贸鈥 que no situ茂 clarament el llindar dels tres anys de prestaci贸 de serveis, sigui en una mateixa vacant o en nomenaments successius, com a criteri per a determinar l鈥檃b煤s, i no cap altre llindar arbitrari, ja que aquest 茅s l鈥櫭簄ic termini amb un fonament legislatiu i jur铆dic. No es pot admetre cap 鈥渟oluci贸鈥 que no inclogui totes i cadascuna de les casu铆stiques d鈥檌nterines i temporals en ab煤s i que no deixi gent tirada pel cam铆, que no garanteixi la continu茂tat laboral de tothom. Que no estigui orientada, en definitiva, a estabilitzar les persones, no nom茅s les places.

No es pot admetre la possibilitat que hi hagi gent cessada amb una indemnitzaci贸 rid铆cula de 20 dies per anys treballat amb un topall de 12 mensualitats, 茅s a dir, l鈥檈quivalent a un acomiadament per raons objectives al sector privat. No es pot admetre que resti inalterada una modificaci贸 dels articles 10 i 11 del TREBEP que augmentar脿 exponencialment la precarietat laboral al conjunt del sector p煤blic i que suposa una evident porta oberta a la privatitzaci贸 de serveis, mitjan莽ant l鈥檃mortitzaci贸 de places com a suposada 鈥渟anci贸鈥 a les administracions per l鈥檌ncompliment de les seves obligacions legals.

No es pot admetre cap presumpta 鈥渟oluci贸鈥 que no suposi la paral路litzaci贸 immediata i urgent de les convocat貌ries en curs que incloguin places ocupades per personal en ab煤s de temporalitat mentre no es determini de forma fefaent el grau d鈥檃b煤s, se sancioni aquest, i es compensi els treballadors i les treballadores que es troben en aquesta situaci贸. 脡s absolutament vergony贸s que s鈥檈stiguin llan莽ant campanyes medi脿tiques com la que hem viscut aquests darrers dies mentre administracions com la Generalitat de Catalunya continuen tirant endavant convocat貌ries de torn lliure que no s贸n sin贸 una trinxadora de personal abusat

No ens valia el vergony贸s 鈥淒ecretazo鈥 acordat entre el senyor Iceta i els sindicats del poder, CCOO, UGT i CSIF, per貌 tampoc no ens val aquest nyap que volen fer a partir del mateix el PSOE, UP, ERC i el PNB. Volem el reconeixement del car脿cter fix de totes les relacions laborals en ab煤s de temporalitat, en els termes establerts pel TJUE, ras i curt. Volem una soluci贸 extraordin脿ria a una situaci贸 extraordin脿ria, que no han provocat les treballadores i els treballadors, sin贸 totes les administracions d鈥檃rreu de Catalunya i d鈥檃rreu de l鈥橢stat, que han estat anys i panys de forma impune eludint la seva pr貌pia legalitat. 脡s aix貌 el que els precaris i prec脿ries en frau de llei que sostenen els serveis p煤blics d鈥檃quest pa铆s es mereixen, i per aix貌 estem lluitant i lluitarem.

Davant la possibilitat que el text de la proposici贸 de llei, en els termes que s鈥檋an conegut els darrers dies, pugui ser sotm茅s a votaci贸 en sessi贸 plen脿ria del Congr茅s dels Diputats els primers dies de desembre, cridem a tothom a anar a la vaga el dimarts 30 de novembre i a mobilitzar-nos massivament. Cridem, aix铆 mateix, a les empleades estables, fixes i indefinides del sector p煤blic a solidaritzar-se amb les seves companyes prec脿ries en ab煤s de temporalitat tot secundant tamb茅 la vaga. I al conjunt de la classe treballadora a donar-hi suport. Perqu猫 la causa de les interines i temporals en ab煤s, la defensa dels seus llocs de treball, 茅s la causa de la defensa d鈥檜n serveis p煤blics dignes i de qualitat, i aquesta 茅s una causa que ens afecta a totes i a tots.

EN DEFENSA DELS SERVEIS P脷BLICS, CAP INTERINA AL CARRER!
LES QUE HI SOM ENS QUEDEM!

Taula Sindical de Catalunya

Confederaci贸 General del Treball de Catalunya (CGT)
Confederaci贸 Nacional del Treball 鈥 Catalunya i Balears (CNT)

Sindicat de Comissions de Base (Co.Bas)
Coordinadora Obrera Sindical (COS)
Intersindical Alternativa de Catalunya (IAC)
Solidaritat Obrera (SO)

鈥-

Comunicat en PDF, per a descarregar: Clicant aqu铆.

Autor font: Cgtdiba.wordpress.com